5 tipov ako správne načasovať jedlo

Správne načasovanie je dôležité. Niektoré výskumy tvrdia, že KEDY jeme je rovnako dôležité ako to ČO jeme. Toto neznamená, že by ste mali úplne ignorovať kalórie, ale je fajn vedieť kedy aké kalórie konzumovať.

Začnite svoj deň s bielkovinami

Dobre si rozmyslite, kým z bytu vybehnete s cereálnymi tyčinkami alebo s kalóriami nabitými muffinmi. Lepšie je dať prednosť raňajkám s vysokým obsahom bielkovín. Sladkosti vás síce nabijú energiou, ale iba na krátky čas. Potom vám klesne hladina cukru a v kancelárii by ste sa ešte pred obedom najradšej natiahli pod stôl a zdriemli si. Ideálne je dať si na raňajky 45 gramov proteínu. Áno, slaninka je na bielkoviny skvelá, ale obsahuje aj veľa tuku. Počíta sa totiž nie kvantita ale kvalita kalórii. Dobré je sústrediť sa na rozmanitosť bielkovín – celozrnné, ovocie, zelenina a zdravé tuky.Pozri

20 potravín bohatých na bielkoviny + presný obsah bielkovín (pripravujeme článok) 🙂

Jedzte hodinu po cvičení

Ak chcete zo svojho cvičenia vyťažiť maximum, siahnite po proteínovom snacku až po cvičení. 25 gramov proteínu zjedených 60 minút po cvičení pomáha dotankovať unavené svaly.

Doprajte si veľký obed

zabudnite na malé obedné porcie a nebráňte sa poriadnemu obedu! Hlavné jedlo by sa malo jesť pred 15:00. Neskôr už telo nespáli toľko kalórii, ako zvládne ešte poobede.

Spánok

Spí sa vám zle? Dôvodom môže byť nesprávne stravovanie. V štúdii, zameranej práve na túto problematiku sa ukázalo, že večera obsahujúca viac vlákniny a proteínov (30% vláknina a 17% proteín) a menej tukov pomohla ľuďom zaspať skôr, ako keď jedli večeru s väčším obsahom tuku a cukrov. Celkovo sa im zlepšila kvalita spánku.

Zabudnite na sladkosti pred spaním

Ak vám nevadí budiť sa uprostred noci a mať plytký spánok, dajte si pred spaním nejakú tú Snickersku a o tretej ráno neváhajte vykradnúť chladničku. Bude to ale viesť k už uvedeným problémom so spánkom a aj s hormónmi, ktoré regulujú apetíít a stres. Metabolizmus ľudského tela sa na noc spomaľuje, takže sa pred spaním neodporúča prejedať sa. Doprajte svojmu telu aspoň dve hodiny na trávenie medzi posledným jedlom dňa a spánkom. Ak máte skutočne ešte hlad, dajte si iba niečo malé, napríklad cottage cheese, jablko, hrsť orieškov alebo malý banán.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracoania osobných údajov