7 najväčších nepriateľov pri chudnutí

Na chudnutie sa už určite odhodlal každý z nás (či už z estetických alebo zdravotných dôvodov) minimálne raz vo svojom živote. Svoje porcie jedál ste obohatili o hodnú dávku zeleniny, možno sme začali piť lahodné smoothie nápoje a povinne ste chodili každý večer odbehnúť nejakú ten kilometer.

Všetko ste robili správne, a aj napriek tomu ste zvádzali boj s tými pekelnými číslami na váhe, prípadne sa vaše výsledky dostavovali takým pomalým tempom, že ste to nakoniec vzdali. Poznáte túto situáciu? Ak áno tak určite pokračujte v čítaní..

Ak to myslíte so stratou váhy naozaj vážne, budete musieť prihliadať na viac vecí, než len spestrenie svojho jedálneho lístka a zahrnutie pohybu do svojho každodenného života.

7 najväčších nepriateľov pri chudnutí, ktoré ľudia často prehliadajú, alebo im neprikladajú dostatočnú dôležitosť. Avšak práve týchto vecí najviac ovplyvňuje proces chudnutia. A ktoých 7 to je?

Biela múka

Biela múka je jednou z tých vecí, pri ktorej ľudia varovne dvíhajú prst len čo sa spomenie v spojitosti s chudnutím alebo zdravým životným štýlom. A je tomu tak úplne oprávnene! Počas výroby múky sa z obilninových zŕn odstraňujú všetky jeho obalové vrstvy. Práve tie sú najbohatšie na potrebné vitamíny, minerálne látky a vlákniny.

Zrná sú počas svojho mletia ochudobnené o dôležité vlákniny, ktoré sú zásadnými látkami pri zasycovaní. Preto z bieleho pečiva či jedál vyrobených z bielej múky potrebujete zjesť väčšie porcie, aby ste dosiahli pocit sýtosti. Nehovoriac o tom, že výrobky z bielej múky majú výrazne vyššie glykemický index, čo spôsobuje rozkolísanie hladiny cukru vo vašom tele. A práve vtedy dochádza k ukladaniu tukov.

Biely cukor

Biely cukor patrí medzi jednoduché sacharidy (označované aj ako rýchle sacharidy). Telu dokážu dodať energiu veľmi rýchlo, ktorá má však krátkodobý účinok a po jej vyprchaní dochádza k pocitu únavy a vyčerpania. Pri nadmernej konzumácii cukru ho vaše telo nestíha dostatočne rýchlo spracovať a tak ho začne ukladať v podobe tukov. Medzi ďalšie jednoduché cukry sa zaraďuje aj fruktóza, maltóza, laktóza a sacharóza.

Soľ

Soľ je súčasťou väčšiny domácností a konzumáciu našich jedál si bez nej už asi ani nevieme predstaviť. A aj napriek nevyhnutnosti soli pre normálne fungovanie organizmu, má na naše telo negatívny vplyv pri chudnutí. Klasická kuchynská soľ, ktorá pri spracúvaní prechádza rafináciou neobsahuje žiadne minerálne látky, aj keď sa do nej pridáva jód.

Veľa rafinovanej soli je zlo pre organizmus, pretože ho zbytočne zavodňuje, čo vedie k ukladaniu vody v organizme a spôsobuje opuchy. Znížením dávky soli v strave sa nadbytočné tekutiny odplavia z vášho tela.

Sladké nápoje

Na to, že sladké nápoje sú smrtiacim elixírom vyrobeným z cukru, syntetických látok, farbív a hromady iných chemických látok sa upozorňuje na každom kroku. No konzumácia týchto nápojov sa ani napriek tomu neznižuje. Namiesto toho trhy vyrukovali s nápojmi, ktoré nesú prívlastky ako light, diet, zero sugar a prezentujú ich ako “zdravšie” alternatívy sladených nápojom.

Nenechajte sa však zmiasť etiketou, ktorú nalepia na rovnako nezdravý a pre organizmus nebezpečný nápoj. Nielen, že vám nehorázny obsah cukru v týchto nápojom nikdy neumožní hladký priebeh počas chudnutia, má aj množstvo negatívnych vplyvov na vaše telo a organizmus.

Zlé tuky

Medzi zlé tuky patria nenásytné a transmastné tuky. Tieto tuky majú na svedomí zaťažovanie organizmu a ukladanie prázdnych kalórií, nehovoriac o zvýšenom cholesterole alebo závažných srdcových ochoreniach, ktoré spôsobujú. Medzi zlé tuky patria hlavne červené mäsá (hovädzie, bravčové), mliečne výrobky, maslo, margarín.

Najnebezpečnejšou formou sú práve transmastné tuky, ktoré vznikajú vyprážaním jedál alebo inou úpravou v oleji a taktiež pri umelom stužovaní tukov pri priemyselnej výrobe.

Okamžitý výsledok

Ďalším z vašich nepriateľov, ktorý vám bude sťažovať vašu snahu schudnúť je očakávanie, že svoje vytúžené výsledky dosiahnete okamžite. Znižovanie svojej telesnej váhy však nie je záležitosťou jedného týždňa alebo možno ani mesiaca. Aj napriek tomu, že množstvo ľudí a stránok hlása o rozličných diétach a taktikách pre bleskovo rýchle chudnutie, no tie zvyčajne prinesú len krátkodobý výsledok, ak vôbec nejaký.

Chudnutie by malo byť hlavne záležitosťou zdravia, ktorá ide ruka v ruke so správnymi stravovacími návykmi, dostatkom potrebného pohybu, ale hlavne výdržou a trpezlivosťou.

Nereálne ciele

Každý by chcel vyzerať ako tá krásne štíhla osoba pobehujúca po pláži na fotkách, ktoré dennodenne vídame na sociálnych sieťach. Avšak honba za dokonalosťou alebo privysoko stanovené ciele sa môžu po čase javiť ako veľmi vyčerpávajúce a deprimujúce, čo vám vezme chuť do ďalšieho boja za vašou vytúženou postavou.

Preto, ak máte víziu dosiahnuť nejaké väčší cieľ, rozložte si ho na viacero menších a vždy sa ich snažte dosahovať postupne. Tým sa nebudete cítiť zahltený obligátnosťou svojho cieľa a oslava menších úspechov, ktoré ste počas vášho progresu dosiahli vás budú motivovať pri posúvaní sa za vašou finálnou víziou.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracoania osobných údajov