7 spôsobov ako bojovať s prejedaním sa (zapríčineným stresom)

9.1. 2019 FIT telo 235x 0

Predstav si, že si maximálne preťažený. Kvôli práci, vzťahom, problémom v rodine alebo si uprostred rekonštrukcie domu a nič nejde podľa plánu. V týchto chvíľach stres zaháňaš jedlom, čo ničí tvoju snahu o chudnutie a zdravé stravovanie. Nutela, pizza, čipsy alebo čo príde pod ruku. Tie ti síce na chvíľu pomôžu cítiť sa lepšie, ale nezaženú stres nadobro.

Našťastie existuje viac spôsobov ako proti tomuto bojovať. Vybrali sme pre teba 7 spôsobov 🙂

1. Priateľ na telefóne

Niekedy to treba proste odventilovať. Porozprávaj sa s priateľmi alebo rodinou. Odbúra to stres a zároveň to pôsobí ako rozptýlenie od analýzy chladničky. Dostaňte to zo seba a uľaví sa vám.

2. Slovný detox

Keď ide o stresujúce myšlienky, lepšie je aby boli čím skôr von z tvojej mysle. Dobrý TIP pre teba: Všetko čo ti ide hlavou napíš na papier. Píš pokým nebudeš mať prázdu hlavu. Ak ti už dôjdu všetky myšlienky papier rozthni na xy kúskov a zahoď. Pocítiš obrovskú úľavu. Nerád píšeš? Postav sa pred zrkadlo a zakrič z plných pľúc.

P.S. ak nie si sám doma skús to do vankúša alebo vonku v prírode 😉

3. Zacvič si

Pravdaže nie hneď hodinový set, ale lightové cvičenie ti hneď pomôže so stresom a zdvihne ti náladu. Prekrví sa ti telo, dostaneš dávku čistého kyslíku a budeš sa cítiť sviežejší. Telo produkuje serotonín a oxytocín, ktoré bojujú proti stresovému hormónu. Pohyb je vítaným rozptýlením stresu a efektívne ti zresetuje mozog, aby si sa potom mohol nanovo sústrediť s prečistenou hlavou a možno aj so zmeneným uhlom pohľadu. A to ani nemusíš ísť do fitka. Môžeš napríklad ísť von vyvenčiť psa, chodiť – behať po schodoch v dome, pustiť hudbu a hýbať sa do rytmu (alebo aj sex) .. Hocičo čo ti rozprúdi krv v tele.

4. Choď von

Prechádzka okolo tvojho baráku alebo v neďalekom parku ťa určite zrelaxuje. Dokonca pomáha znižovať tlak. Čím viac prírody máš okolo seba, tým lepšie. Preto sa odporúčajú prechádzky v prírode.

5. Medituj

Meditácia je krásny nástroj ako potlačiť stres. Upokojí nielen telo ale aj mysel. Stačí 5 minút denne. Na internete existuje veľa návodov ako meditovať správne, stačí si len vybrať ten, ktorý ti bude vyhovovať.
Čo tak nájsť si každé ráno 5-10 minút na meditáciu a začať tak deň s otvorenou mysľou? 🙂

6. Vytvor si dokonalý playlist

Hudba. Najefektívnejší spôsob ako si zmeniť náladu. Vytvor si rôzne playlisty k rôznym náladám. Jeden playlist keď si nahnevaný, iný keď chceš odpočívať alebo meditovať ďalší na cvičenie atď ..

7. Zhlboka dýchaj

Hlboké nádychy a výdychy skutočne upokojujú a postupne znižujú hladinu cortisolu v tele. Naučiť sa správne dýchať je jednoduché. Dajte si ruku na brucho a 5 sekúnd sa nadychujte. Cítite ako sa vám dvíha brucho? Po nadýchnutí vydržte 5 sekúnd a potom ďalších 5 sekúnd vydychujte. Opakujte pár minút. Keď to budete opakovať často, dokážete celý proces ešte viac natiahnuť a spomaliť, stačí každú jeho časť na 8 sekúnd.

Napíš nám do komentáru ktorý z týchto 7 spôsobov vyskúšaš alebo nám napíš ako ty potláčaš stres 🙂 Tešíme sa na rady od vás..

Páčil sa ti článok? Podpor ho zdielaním či likeom :)

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov