8 najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťame pri chudnutí

1340x0

Všetci by sme si priali aby stačilo lusknúť prstami a schudli by sme 2, 3 alebo 10 kíl. Nanešťastie nič také neexistuje. Podľa expertov, očakávanie rýchleho výsledku a rapídne chudnutie, ale že vôbec nefunguje, dokonca je kontraproduktívne.
Aj ty sa dopúšťaš týchto 8 chýb?

1. Cvičíš viac ale ješ menej

Toto je jeden z najhorších omylov. Tieto dve veci jednoducho nejdú k sebe. Je predsa prirodzené, že keď je telo namáhané viac, potrebuje aj viac energie, teda jedla, aby malo palivo na intenzívny tréning. Takže znížený príjem potravy môže mať za následok totálnu únavu tela a následné nárazové prežieranie sa.

2. Prílišné obmedzovanie a znižovanie príjmu kalórií

Aj keď necvičíš ako Rambo, prílišné obmedzovanie stravy a prehnané diéty sa veľmi ľahko vypomstia. Telo sa doslova zľakne, že nemá dostatočný príjem živín a tak sa pri najbližšej možnej príležitosti upne na prijatú potravu a nenechá si ju za nič vziať. Teda človek nechudne, ale naberá a poškodzuje si metabolizmus.

3. Preskakovanie hlavných jedál

Zmena stravovania je kľúčovým elementom. Ak sa ale budete vyhýbať plnému tanieru ako moru a nahradzovať ich desiatami, nebude to mať očakávaný efekt. Jasné, treba aj desiatovať, ale aj obedovať a večerať a hlavne si dopriať poriadne raňajky. Totálna zmena jedálnička zmätie telo, ktoré ani poriadne nebude vedieť kedy má skutočne hlad a teda ťa môže dohnať k častému desiatovaniu a vo výsledku k priberaniu.

4. Nesprávny detox

Očisty a detoxy, pokiaľ nie sú vyvážené a overené, pre telo nie sú úplne dobré. Pozor si dajte hlavne na „superjedlá“ a drinky s vysokým obsahom kalórii. K tomu, detox má byť začiatkom vašej premeny, základom pre vaše nové zvyky. Skončením detoxu by nemala končiť vaša zmena , ale pokračovať ďalej. Viac o detoxe sa dozvieš tu

5. Prehnané cvičenie

Ak to vo fitku preháňaš, môžeš si privodiť reverzný efekt, aj keď sa stravuješ správne. Pretože okrem tuku spaľuješ aj svaly. Zvyšuje sa hladina stresového hormónu, ktorý blokuje spaľovanie tukov. Nehovoriac o tom, že sa môžeš zraniť! Je fajn veľa cvičiť, ale treba aj vedieť kedy telu dopriať zaslúžený odpočinok a rekonvalescenciu.

6. Príliš veľa kardia

Prehnané kardio ťa privedie k dokonalej postave – vychudnutej na kosť. Ak sa pri cvičení budeš vyhýbať posilovaniu, schudneš síce, ale telo vôbec nevytvaruješ. Prílišná dávka kardia ti nespáli len tuk ale aj svaly. Telo si na cvičenie zvyká celkom rýchlo. Radšej cvičiť kratšie a intenzívnejšie. Poznáte HIIT? Výborný tip. Spaľujete viac kalórii za kratší čas a dosah má až na ďalších 24 hodín po cvičení, kedy udržuje tvoje telo nabudené.

7. Vynechávanie tukov alebo sacharidov

Vynechanie celej jednej skupiny, ako sú napríklad tuky alebo cukry, sa často veľmi vypomstí. Na krátku dobu síce zhodíš kilá, ale tieto drastické diéty dlho nevydržia. Existujú aj dobré tuky a aj dobré cukry, ktoré sú palivom pre cvičenie a telo ich skutočne potrebuje. Samozrejme je dobré obmedziť dávku, no určite nie úplne vyradiť.

8. Obrovské haló okolo celého chudnutia

Úplne najväčšia chyba. Necháte sa vtiahnuť do obrovského ošialu a uchýlite sa k určitým potravinám, ktoré sú až prehnane uctievané. Pri chudnutí ide o vyváženú stravu a celkový životný štýl. Ak budete dva týždne jesť iba jednu magickú potravinu, zázrak sa nestane. Potrebujete komplexne zmeniť svoje zvyky, zbaviť sa stresu a výkyvov. Iba tak sa vám podarí dosiahnuť vytúžený cieľ. Drž sa hesla: „Jedz lepšie. Nie menej.“

Páčil sa ti článok? Podpor ho zdielaním či likeom :)

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára.