Benefity cvičenia pre myseľ a telo

11.6. 2018 FIT telo 0

Ak nie si aktivny človek alebo maš úplne preplneny diar inymi povinnosťami, tak sa na cvičenie da lahko vykašlať. Avšak každodenne cvičenie je doležite kvoli celkovemu zdraviu, nielen kvoli pivnému pupku.

Stačí 30 minút denne, päť krát do týždňa. Našťastie, tých 30 minút nemusí byť naraz – viacero cvičení počas dňa sa tiež počíta ako splnenie dennej kvóty.

Cvičenie a chudnutie

Pre mnohých je chudnutie a dostať sa do formy hlavným dôvodom prečo začnú cvičiť a ak je váš ultimátny cieľ chudnutie, pravidelné cvičenie je rozhodne efektívna možnosť. Znižovanie vášho kalorického príjmu vo forme diéty môže byť dobrý začiatok ale táto cesta môže spomaliť váš metabolizmus, a to môže byť kontraproduktívne. Na druhú stranu, pravidelné cvičenie môže zrýchliť váš metabolizmus, a to spôsobuje pálenie kalórií a po čase aj úbytok váhy.

Cvičenie zlepšuje zdravie srdca

Ak práve vôbec necvičíte, nanešťastie riskujete vytvorenie vážnych srdcových problémov. Našťastie, rýchlo získate kontrolu nad svojim zdravím, ak budete postupne pridávať cvičenie do vašej rutiny. To vám vylepší vaše kardiovaskulárne zdravie a znížite krvný tlak, čo vám zníži riziko vytvorenia cukrovky, srdcových chorôb a škálu iných vážnych zdravotných problémov.

Cvičenie prináša balanc a flexibilitu

Byť schopný dotknúť sa vašich palcov možno pre vás nevyzerá ako najsúrnejšia vec ale môže to pre vás byť výhodné v budúcnosti. Ako starnete, vaše rozsah pohybu sa pravdepodobne zníži a choroby akon artritída vám môže ešte viac brániť v pohybe. Pravidelné naťahovanie častí vášho tela alebo cvičenie jógy vám môže pomôcť dlhšie zostať ohybný. Podobne, cvičenia na balanc ako chodenie od päty k palcu alebo tai chi môžu pomôcť vášmu telo ostať čulé a vyhnúť sa nejakým pádom ktoré by vám mohli spôsobiť zranenie. 

Cvičenie vás robí silnejšími

Cviky s vlastnou váhou ako sú drepy, kliky, odporové prístroje a zdvíhanie váh môže pomôcť posilniť vaše svaly a kosti. Ako starnete, svalová hmota prirodzene klesá – to môže viesť k úrazom  alebo k postihnutiam – ale fyzické cvičenie zníži stratu svalovej hmoty a pomôže vám udržať alebo zvýšiť vašu silu. Cvičenie taktiež pomáha pri budovaní hustoty kostí, čo je dôležité pri prevencií proti chorobám ako je osteoporóza neskôr v živote.

Cvičenie pomáha vašej mysli, pamäti a celkovému zdraviu

Pravidelné cvičenie môže tiež pomôcť zmierniť symptómy depresie, úzkosti a ADHD, taktiež môže pomôcť pri odbúraní stresu, zlepšiť pamäť a zlepšiť vašu celkovu náladu. Keď cvičíte, váš mozog vypúšťa endorfíny, silné chemikálie, ktoré môžu zlepšiť vašu náladu a dodať vám energiu. Ako cvičíte, snažte sa naladiť na zvuk a rytmus vášho dychu a bitia srdca, to vám pomôže sústrediť sa na aktivitu radšej ako na starosti, ktoré vám zvyknú behať po hlave. Táto technika vám taktiež zlepší koncentráciu, budete sa cítiť viac v kontrole situácie a pravidelný pohyb taktiež pomôže vašim svalom oddychovať, čo vás zbaví nechcenej napätosti zo stresu.

Cvičenie môže zlepšiť kvalitu vášho spánku

Bolo veľa štúdií, ktoré sa zameravali na dopad cvičenia na kvalitu vášho spánku a väčšina prehlásila, že cvičenie umožňuje stav relaxácie, vďaka ktorému sa lepšie spí. Jedna štúdia vykonaná na sedavých dospelákoch s nespavosťou od US National Library of Medicine  sa uzatvorila s tým, že účastníci štúdie, ktorí cvičili 16 týždňov videli zlepšenie v dĺžke a efektívnosti spánku, taktiež ako aj zmenšené množstvo depresií a spania cez deň.

Páčil sa ti článok? Podpor ho zdielaním či likeom :)

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobnýchch údajov