Kardio tréning – to nie je len bežiaci pás

15.6. 2018 FIT telo 0

Kardio tréning je nevyhnutnou súčasťou akéhokoľvek fitness režimu, no nemusí to nevyhnutne znamenať, že musíte behať na bežiacom páse. Ak nie ste fanúšikom tejto formy cvičenia, určite vás poteší zistenie, že existuje veľa ďalších možností ako si v tele rozprúdiť krv.

Navyše mnoho kardio cvičení nevyžaduje vybavenie ako vo fitku, to znamená, že môžete zamakať z pohodlia vašej obývačky! Aby sme vám dodali pár nápadov a pripravili vás na leto, zostavili sme zoznam kardio cvičení, ktoré nevyžadujú špeciálne vybavenie ani bežecký pás.

Angličáky

Ide o jeden z najefektívnejších cvikov na spaľovanie tukov, pretože je intenzívny a pracuje pri ňom celé telo. Spálite pri ňom až o 50 % viac kalórií ako pri cvičení v miernej intenzite a aj po skončení tréningu má telo zvýšený metabolizmus. Angličáky sú považované za cvičenie s vysokou intenzitou. Pri tomto cviku precvičíte všetky svaly – ruky, ramená, hrudník, stehná aj brucho. Bonus je, že ide o funkčný cvik s prirodzenými pohybmi, ktorý tak zľahčuje každodenné aktivity. Video s cvikom nájdete tu.

3 Výhody angličákov

1. Spaľujú veľa kalórií
2. Posilňujú celé telo
3. Sú skvelé nakondíciu

Spinning

Je to ďalšie vysokointenzívne cvičenie a efektívny spôsob ako rýchlo spáliť kalórie. Šlapanie do pedálov tak nenamáha vaše kĺby, ako by namáhal napríklad beh, no zároveň je skvelým spôsobom ako si vybudovať svalovú hmotu na nohách. Niekedy naozaj stačí dať si spinning 2x do týždňa a hor sa do plaviek!

Veslovanie

Aj keď veslársky stroj a bežecký pás spaľujú podobný počet kalórií, keď počítame rovnaký čas cvičenia, veslovanie ponúka lepší tréning celého tela. Zapája vaše ruky, chrbát, brucho a nohy. Každý záber, ktorý spravíte, zapája približne 84% svalov a na rozdiel od behu má nižšiu záťaž na vaše kĺby, najmä na kolená. Veslovanie je skvelým základným cvičením, ak ste začiatočník a je to tiež skvelý spôsob, ako postupne získavať na sile. Video s cvikom nájdete tu

Drepy s výskokom

Drepy s výskokom posúvajú obyčajné drepy na vyššiu úroveň. Tento cvik zahŕňa výskok do vzduchu alebo skok na lavičku alebo schodík a potom znovu drep. Výbušné pohyby zrýchľujú váš tep a vy spálite neuveriteľný počet kalórií a postupne vybudujete svaly na nohách a bruchu. Ak máte zvyšných 10 minút a chcete spáliť 100 kalórii, skúste set 30tich drepov s výskokom, vždy s 30 sekundovou pauzou medzi setmi. (30 sek. drepy s výskom – 3o sek. pauza – 30 sek. drepy s výskom)

Preskoky cez švihadlo

Hoci toto kardio cvičenie spaľuje viac kalórií ako beh na bežiacom páse, pretože zapájate viac svalov (paže, brucho a nohy), pre väčšinu ľudí je ťažké skákať naraz dlhšie ako niekoľko minút. To je z veľkej časti preto, že je to činnosť s naozaj vysokou intenzitou, ktorá vyžaduje istú techniku a výdrž. Ak máte chuť skúsiť to, odporúčame niekoľko krátkych intervalov, aby malo cvičenie naozaj efekt. Mali by ste skákať čo najnižšie, aby sa minimalizoval dopad, a tak minimalizovať zíťaž na kolená.

Jumping Jack (skákajúci Jack)

Toto je jednoduché cvičenie, často využívané ako rozcvička. Rozprúdi vám krv a pred tréningom zahreje svaly. Skákajúci Jack sa dá kombinovať s inými cvikmi, napr. s klikmi alebo drepmi. Priemerný človek spáli za 10 minút až 100 kalórii! Video s cvikom nájdete tu.

Páčil sa ti článok? Podpor ho zdielaním či likeom :)

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobnýchch údajov