Raňajky: Prečo sú dôležité jedlo dňa

Ale nie! Opäť som odložil budík a zaspal som. Ako sa dostanem do práce do 8:00? Vynechám sprchu? Nie … nie … nie včera som vynechal sprchu. Vynechám raňajky? Áno, to mi ušetrí nejaký ten čas. V každom prípade chcem schudnúť. Žiadne raňajky – žiadne kalórie.

Znie vám to povedome?

Áno, to je to, čo väčšina z nás robí a veľmi často. Sme tak zaneprázdnení inými povinnosťami v každodennom živote, že zabúdame na najdôležitejšiu vec – naše zdravie. Verte tomu alebo nie, ale staré príslovie “Jedzte raňajky ako kráľ, obed ako princ a večeru ako sedliak”, platí aj dnes.

Možno nemáte čas na to, aby ste mali bohaté raňajky formou švédskych stolov ako kráľ, no raňajky sa dajú pripraviť aj za pár minút. Vzhľadom k tomu, že naše telo po večeri nič neskonzumuje, po tom ako sa ráno prebudíme, naše telo je vyšťavené. Potom, čo sme spotrebovali energiu z včerajšieho jedla, musíme dobiť baterky, ktoré sú už takmer vybité. Takže len šálka čaju či kávy stačiť nebude.

Dôvody prečo by ste raňajky určite nemali vynechať

1. Začnete svoj deň hladný, rýchlo sa unavíte. Keďže hladina glukózy v krvi nie je obnovená na normálnu úroveň, máte málo energie.

2. Keď dostanete hlad, chytíte všetko, čo je k dispozícii, sladké, nezdravé či plné kalórií.

3. Snažíte sa dôkladne sústrediť a pracovať na dôležitých veciach, ale vaše telo je ako auto, ktoré jazdí s prázdnou nádržou. Váš mozog odmieta vyzdvihnúť rýchlosť a koncentráciu, pretože ste zabudli dotankovať palivo.

4. Pretože ste vynechali raňajky, vaša nálada je nízka no úroveň stresu je vysoká. Ste podráždený a prenášate to na ľudí okolo seba.

5. Snažíte sa schudnúť už mesiace, no ručička na váhe sa veľmi nepohla smerom dole. Prečo? Je to preto, že váš metabolizmus sa spomaluje namiesto toho, aby ste svoj metabolizmus zrýchlili a tým aj chudli. Hladom neschudnete, zdravým jedlom áno. 🙂

Existuje veľa dôvodov na zdravé raňajky.

Na raňajky si doprajte vyvážený komplex bielkovín, tukov a sacharidov, doplnený dostatkom čerstvého ovocia a zeleniny, ktoré zabezpečí prísun vlákniny. Mať výživné raňajky nie je žiadna veda.

1. Máte málo času? Uchopte si ovocie (jablká, banány, hrušky …)

2. Pohár mlieka sa rýchlo naleje, aj keď idete neskoro.

3. Celozrnný toast a s malou vrstvou masla. Áno, trochu tuku je dobrá voľba (ak je to správny druh tuku).

4. Plánujte dopredu – predtým, než idete do sprchy, dajte si uvariť vajíčko. Keď sa vrátite, bude vaša zdravá dávka vareného vajíčka pripravená.

5. Nekupujte zabalené šťavy, bez ohľadu na reklamy. Ak máte odšťavovač, odšťavte si pohár čerstvej pomarančovej šťavy.

6. Vajcia sú zdravé a chutné v akejkoľvek forme. Nezaberajú veľa času na prípravu, preto si rýchlo pripravte miešané vajíčka alebo omeletu s celozrnným pečivom. Môžete si vychutnať skvelé raňajky.

7. Ovsené kaše sú za pár minút hotové, veľmi výživné a chutné. Zabezpečia vám dostatok energie na celé dopoludnie.

8. Smoothie je tiež skvelá voľba na rýchle raňajky. Jednoducho zoberte ovocie, ktoré máte doma. Bobule, pomaranč, jahody alebo banán. Do mixéra pridajte grécky jogurt a váš zdravý nápoj je pripravený za dve minúty.

Teraz sa už prestaňte vyhovárať na nedostatok času a začnite svoj deň zdravými raňajkami. Pamataj na to, že raňajky ničim nenahradíš, neexistuje spôsob ako by sa dali nahradiť. 🙂

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracoania osobných údajov