Tipy ako dodržať pitný režim

3.8. 2018 FIT telo 0

Dodržanie pravidelného pitného režimu je mimoriadne dôležité nielen pri samotnej redukcii hmotnosti, ale aj pri zdravom a plynulom chode ľudského tela organizmu. No aj napriek tomu nakoľko je zdôrazňovaná dôležitosť pravidelného príjmu tekutín, zdá sa, akoby ľudia ignorovali túto skutočnosť a vôbec nedbali o to, koľko tekutín príjmu za deň.

Voda je veľmi dôležitou pre naše telo a organizmus – zúčastňuje sa na procese vylučovania odpadových látok z čreva a obličiek, pri procese trávenia a vstrebávania. Okrem iného hydratuje pleť, vyplavuje z tela toxíny, zlepšuje koncentráciu a dodáva energiu. Zdá sa, akoby táto bezfarebná tekutina bola akýmsi všeliekom, ktorého benefity využíva však veľmi málo ľudí.

Ako sa však popasovať s týmto zlozvykom a spraviť z pitia vody činnosť, ktorú budete vykonávať úplne automaticky bez toho, aby ste už začínali pociťovať smäd? V dnešnom článku vám prinášame veľmi jednoduché tipy, vďaka ktorým už nikdy viac nezabudnete na hydratáciu vášho tela!

Koľko tekutín je potrebné skutočne piť?

Koľko vody máme presne vypiť za deň je veľmi jednoduchý. Na 10 kilogramov našej hmotnosti musíme vypiť za deň 3 – 3,5 dcl vody. Žena, ktorá váži 60 kilogramov, by mala vypiť za deň 1,8 – 2,1 litra. Do pitného režimu sa počíta len čistá voda. a Káva, džús či mlieko sa do pitného režimu nezapočítavajú.

Ak ste milovník kávy, tak za každú vypitú kávu potrebujete vypiť o 3 dcl vody viac. Káva mierne dehydruje organizmus a preto musíte dohnať vyplavené tekutiny.

Čistá je najlepšia

Nie je jedno, aké tekutiny prijímate

Samozrejme, ak sa hovorí o pravidelnom pitnom režime, zväčša sa myslí na čistú, neochutenú vodu. Všelijaké ochutené malinovky a limonády, ktoré nás v obchodoch lákajú svojimi výraznými etiketami by vášmu telu neposkytli nič iné než prázdne kalórie, množstvo cukru a škodlivých látok. Tie by vám teda určite nepomohli pri chudnutí ani pri zdravom chode vášho organizmu. Preto dbajte na to, aký druh tekutín prijímate do svojho tela.

Čo ak nemám rád čistú vodu?

V prípade, že nie ste fanúšikom čistej vody, existuje niekoľko alternatív, ktoré nielen ulahodia vašim chuťovým bunkám, ale budú aj zdravé.

a) voda s citrónom

Voda s citrónom má priaznivé účinky na ľudské telo. Okrem bohatej dávky vitamínov, reguluje pH v tele, má antioxidačné účinky a pomáha pri chudnutí.

b) voda s pomarančom

Ďalším spôsobom, ako si ochutiť vodu je pomaranč. Pomaranč dodáva telu množstvo potrebných vitamínov, vlákniny a len minimum sacharidov. Okrem toho urýchľuje trávenie a spúšťa odvodnenie v tele.

c) voda z I9 flaše

Počuli ste už o I9 fľaši? Jedná sa o sklenenú fľašu, ktorá pomocou TP technológii dokáže zlepšiť kvalitu vody. Vo vnútri fľaše je umiestnený informačný štítok, do ktorého je špeciálnou metódou vrytých niekoľko pozitívnych informácií ako sú mantry, hudba a farby. Vďaka tejto technológii sa vo fľaši mení štruktúra vody na prirodzenú a optimálnu pre ľudský organizmus.

d) voda s mätou

Mäta upokojuje a podporuje trávenie, zbavuje telo škodlivín a pomáha pri spaľovaní tukov.

Čistá voda ráno nalačno

Len čo sa ráno zobudíte, zamierte do kuchyne a napite sa pohára vody. Odporúča sa piť taktiež vlažná voda s citrónovou šťavou (2dcl-0,5l). Tá nakopne váš metabolizmus a oveľa rýchlejšie preberie vaše telo. Nehovoriac o tom, že ak každé ráno vypijete pohár vody, postupom času sa z tej činnosti stane zvyk, ktorý budete vykonávať automaticky a bez rozmýšľania.

Väčšinu tekutín 2/3 vypite doobeda

Častá chyba, ktorú robíme je, že nepijeme počas dňa a chceme to dohnať večer. Piť večer je to najhoršie čo môžete urobiť.

Prečo?

Voda, ktorú vypijeme večer sa v našom organizme drží ako nadbytočná. Piť by sme mali priebežne počas celého dňa tak, aby sme nepociťovali pocit smädu. Doobeda by sme mali vypiť 2/3 nášho celodenného príjmu tzn. že ak je náš príjem 2,1 litra doobeda by sme mali vypiť 1,4 litra.

  • 2 poháre po zobudení – pomáhajú aktivovať vnútorné orgány
  • 1 pohár pred jedlom 30 minút – pomáha tráveniu
  • 1 pohár pred kúpaním – zníži krvný tlak
  • 1 pohár pred spaním – proti mŕtvici a infarktu

Monitorovanie príjmu tekutín

Ak zápasíte s pravidelným príjmom tekutín a vždy na to akosi zabudnite, skúste si nastaviť budík v polhodinových intervaloch. Vždy, keď vám zazvoní budík, bude vám signalizovať, aby ste sa napili. Okrem toho existuje tiež množstvo mobilných aplikácií, vďaka ktorým viete monitorovať dávku tekutín, ktoré ste za deň prijali a ktoré vás automaticky upozornia na to, aby ste siahli po jednom či dvoch pohároch vody.

Skvelý TIP pre vás

Zapisujte si svoj denný príjem vody, do zošita, tabuľky alebo do aplikácie. Telefón máme stále k dispozícii, preto ak vypijete pohár vody, viete si to ihneď zapísať. V aplikácii si viete nadstaviť denný cieľ a na konci dňa si viete pozrieť či ste cieľ splnili alebo graf vašich výsledkov počas celého mesiaca.

P.S. Ako ste na tom vy s dodržiavaním pravidelného pitného režimu? Dodržiavate ho s čistým svedomím alebo patríte skôr medzi tú kategóriu ľudí, ktorí na to vždy pozabudnú? V komentároch nám môžete prezradiť svoje vlastné tipy, vďaka ktorým sa pre vás z pravidelného pitného režimu stala samozrejmosť!

Páčil sa ti článok? Podpor ho zdielaním či likeom :)

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité iba pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov